Hjem

Pålogging

Glemt passordet?
Ingen konto ennå? Opprett en

Nyeste båt

Marie
Marie

Forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.
Glemt passord?
Sv:Tak (1 viser)
_GEN_GOTOBOTTOM Legg inn svar

TRÅD: Sv:Tak

Lensebakken (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 23/01/2010 11:32  
Har desverre ikke noe tlf. nr. Båten er i matrikkelen fra 2008, side 501. Kanskje Georg Moe eller Clas Kjølberg har tlf nr. eller en e- post adresse..

Som nevnt, han som har lagt duken på denne båten har gjort det etter gamlemetoden, så han har helt sikkert oppskriften også.
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Erling (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 24/01/2010 10:34  
God morgen,

Da vi la duken på dekket til Motorbaaten (som har et fordekk identisk med Marlin), var utfordringen å feste ytterkant av duken, dvs. å fa den lagt fast med tilstrekkelig spenn.

I innerkant av dollbordet, dvs. på selve dollbordet - mot dekket - ble det frest et spor. Duken ble lagt ned i sporet, hvoretter vi la en messinglist tilpasset sporets dybde og bredde over. Denne listen ble skrud ned, etter at duken var strukket ut.

Før vi la på duken ble dekket sparklet, og malt med linoljemaling. Duken ble deretter lagt i et vått strøk med linoljemaling.

Til slutt ble det hele malt med 2-3 tynne strøk med linoljemaling (inkludert messinglisten). Listen ligger flush med dekket, og synes ikke.

Jeg legger ved et bilde som viser fordekket.

Erling
stein (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 24/01/2010 13:48  
Hei, jeg får ikke opp bildet ditt, men beskrivelsen av arbeidet høres jo profesjonell ut. Vi har idag revet begge takene 12 x 75 mm. i furu faspanel. Det viste seg at det hadde vært fuktighet under så alt blir skiftet til 12 x 70 mm. furu faspanel. Oppå der vi jeg følge din beskrivelse.
Erling (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 25/01/2010 08:49  
Bildet ble for stort (tungt). SKal prøve å få lastet det ned senere.

Erling
stein (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 28/02/2010 19:54  
Hei, ja nå er jeg kommet så lang at jeg prøver å få tak i seilduk til taket, helst bomull, men syntetisk kan gå. Jeg har sett litt på nettet, men kan ikke finne noe. Er det noen av dere som har peiling.
Stein
Erling (Bruker)
graphgraph
Sv:Tak 01/03/2010 09:13  
Sjekk med Doyle Sailmakers - Lyngør v/Fredrik Brodersen. Han vet hvor du skal henvende deg. Han var også med på å legge dekket på Skibladner.

(Jeg er forøvrig i tvil om det er mulig å bruke syntetisk seilduk om du vil benytte "gamlemåten".)

Erling
_GEN_GOTOTOP Legg inn svar
© Copyright 2007 Best of Joomla, Script: FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Siste forumposter

Hva skjer?

Ingen kjente aktiviteter.

© CMB, motorisert med Joomla